Aplikacja lavito
4,5/5

Popularne salony:

The Colours - Warszawa Śródmieście

The Colours

Nowogrodzka 20 lok. 1A

Warszawa Śródmieście

Zarezerwuj teraz

Black Cat Beauty & Spa - Warszawa Praga-Północ

Black Cat Beauty & Spa

Targowa 59 lok. 1

Warszawa Praga-Północ

Zarezerwuj teraz

Centrum Urody Aleja Piękna - Warszawa Żoliborz

Centrum Urody Aleja Piękna

Wojska Polskiego 41 lok. 108/109

Warszawa Żoliborz

Zarezerwuj teraz

Projekt ,,Tajemniczy Klient

Projekt ,,Tajemniczy Klient", czyli odkrywamy sekrety branży beauty!

31-08-2017

Jaki jest przepis na zadowolenie Klienta oraz zagwarantowanie sobie jego powracalności? Jakie grzeszki popełniają właściciele salonów beauty oraz kosmetyczki?
Te i inne sekrety branży beauty zdradzi nam Magdalena Woźniak, autorka bloga
https://www.madziof.pl/, pomysłodawczyni projektu ,,Tajemniczy Klient”.

 

Magdalena Woźniak: żona, mama, specjalistka od marketingu w mediach społecznościowych oraz blogerka. Regularnie odwiedza salony kosmetyczne jako Tajemniczy Klient, a później zdaje relacje z wizyty na blogu oraz ocenia wykonaną usługę.

1.     Skąd pomysł na projekt ,,Tajemniczy Klient”?

Pomysł wziął się z własnej potrzeby, ponieważ szukałam idealnego salonu manicure i w tym celu zapytałam znajome o opinie. Polecone salony niestety nijak miały się do ochów i achów przedstawionych w poleceniu. Niektóre były naprawdę słabe i zastanawiałam się, jak można polecać tak słabe miejsca. Postanowiłam przetestować wszystkie polecone salony i wydać własną opinię na ich temat.

Już 1,5 roku chodzę do salonów w Krakowie i testuję ich usługi, poddając później szczegółowej ocenie wszystkie umiejętności kosmetyczki i wrażenia z pobytu.


2.       
Czym kieruje się Pani przy wyborze kosmetyczki bądź salonu kosmetycznego?

Różnie. Czasami o wyborze konkretnego salonu decyduje impuls, wolne terminy oraz lokalizacja. Bardzo pomaga mi w tym lavito. Sprawdzanie wolnego terminu jeszcze nigdy nie było tak przyjemne i łatwe. Najczęściej jednak kieruję się popularnością danego salonu i liczbą lajków na fanapge na facebooku.


3.      
Na co zwraca Pani największą uwagę podczas wizyty w salonie beauty?

Szczególną uwagę zwracam na bezpieczeństwo w salonie i efekt. Mówiąc bezpieczeństwo mam na myśli czyste narzędzia i zorganizowane stanowiska pracy. Zwracam również uwagę na cenę usługi oraz czystość salonu i stanowiska pracy. Są jeszcze takie rzeczy jak szybkość, staranność oraz talent.

Tak naprawdę wszystkie kategorie, według których oceniam salony, są ważne. Jeśli efekt będzie super, a podejście do klienta będzie pozostawiało wiele do życzenia, to wtedy nie mam ochoty wracać ponownie do takiego salonu. Wszystko musi ze sobą współgrać.

4.       Jakie są największe grzeszki odwiedzanych przez Panią salonów?

Największe grzechy dotyczą czystości narzędzi. Aktualnie niewysterylizowane narzędzia w salonie nie są przeze mnie absolutnie akceptowane. Mniejsze grzeszki często dotyczą braku umiejętności i wiedzy w wykonywaniu manicure hybrydowego. Warto też wspomnieć o dodatkowych opłatach za wzorki na paznokciach, które nie są idealne. Niestety o opłacie dowiaduje się dopiero podczas płacenia.

5.       Jak Pani uważa, jakim typem Klienta jest Pani podczas wizyty w salonach kosmetycznych?  Wymagającą Klientką, która szuka u kosmetyczki chwili relaksu i zapomnienia czy raczej lubi Pani poplotkować na kobiece tematy, a ewentualne niedociągnięcia rozumie i wybacza?

Zazwyczaj jestem wyrozumiała i nie okazuję swojego niezadowolenia podczas wizyty. Zawsze jestem miła, ale również wymagająca. Oczekuje profesjonalnego podejścia do Klienta oraz pięknego zdobienia na paznokciu. Sama nie umiem tego robić, więc po to idę do profesjonalnej stylistki paznokci. Lubię rozmawiać z Paniami stylistkami o paznokciach i nowych technikach, ale nie lubię osobistych zwierzeń.

6.       Na jakie aspekty w obsłudze klienta powinni zwrócić szczególną uwagę właściciele salonów?

Przede wszystkim na początku wizyty powinni przekazać każdej klientce, to co mają do zaoferowania. Porozmawiać i opowiedzieć o tym, na co Klient może sobie pozwolić i jak bardzo zaszaleć. Zawsze doceniam, jeśli pokazywane mi są przynajmniej próbniczki z kolorami i zdobieniami. Kiedy wiem, co mogę wybrać czuję się dopieszczona i poinformowana. Propozycja czegoś do picia jeszcze przed rozpoczęciem manicure również jest bardzo miła.

Tyle wystarczy. Reszta zależy od Klientki. Czy ma ochotę rozmawiać, czy woli w spokoju poprzeglądać informacje w telefonie lub posłuchać audiobooka. Z doświadczenia wiem, że rozmowa o paznokciach przełamuje pierwsze lody.

7.       Wydaje się, że temat sterylności w salonach nie powinien budzić żadnego zaskoczenia, a tym bardziej oburzenia Klientek. Czytając jednak Pani relacje można wywnioskować, że nie wszystkie salony przestrzegają podstawowych zasad bezpieczeństwa. Z czego to wynika i jak można temu zaradzić?

Wydaje mi się, że jest to kwestia niewiedzy, oszczędności oraz braku reakcji ze strony klientek. Sama ostatnio natknęłam się na taki salon, który nie posiadał czystych narzędzi i powiem szczerze, że nie wiedziałam jak mam zareagować, aby nie urazić Pani stylistki. Aktualnie oczywistą rzeczą jest dla mnie zadanie pytania jeszcze przed rozpoczęciem zabiegu, czy narzędzia są czyste i w jaki sposób zostały odkażone.

Jeśli narzędzia są wyjmowane w mojej obecności ze szczelnie zamkniętego woreczka, to nie ma najmniejszego problemu. Jeśli jednak Klientka nie zareaguje i przyzwoli na wykonywanie manicure brudnymi narzędziami, to takich incydentów będzie coraz więcej, bo skoro klientki nie zwracają na to uwagi to po co się starać?

Co do oszczędności, może rzeczywiście urządzenia do sterylizacji narzędzi nie należą do najtańszych, ale sądzę, że profesjonalny salon powinien je posiadać. Pamiętajmy, że możemy zarazić się zarówno u chirurga, który nie ma czystych narzędzi, jak i u Pani manicurzystki.
Jak temu zaradzić? Zwracać uwagę. Nie zgadzać się na wykonywanie zabiegów niewysterylizowanymi narzędziami oraz omijać szerokim łukiem salony gdzie nie posiadają sterylnych narzędzi.

8.       Jakie jest najmilsze wspomnienie z dotychczasowych Pani wizyt w salonach kosmetycznych?

Najmilsze wspomnienie dotyczy miejsca, gdzie Pani manicurzystka była tak otwarta na sugestie klientek, że proponowała, aby dobierać kolor paznokci jeszcze przed przyjściem do salonu. Nawet jeśli danego koloru nie miała w ofercie, to mogła zamówić go przed wizytą. Było to niesamowite doświadczenie. Zawsze miłym wspomnieniem jest również idealna obsługa klienta, pyszna kawa oraz paznokcie, które chwalą wszyscy dookoła.

9.     A te mniej przyjemne?

Jeśli czytacie mojego bloga, to wiecie, że było również sporo nieprzyjemnych wspomnień. Były historie, kiedy nie mogłam wysiedzieć w fotelu- 3 godziny na manicure to zdecydowanie za dużo. Nie raz zdarzało się, że Panie uczyły się na mnie nowych technik.

Na przykład negative space czy syrenka były testowane na moich paznokciach a ja, kiedy już kolejny raz nie wychodziło, podpowiadałam, jak ma zostać wykonany efekt. Bywało też, że miałam nakładane 6-8 warstw lakieru, który nie chciał pokryć płytki, bo był bardzo słabej jakości. Nie raz zaciskałam zęby z bólu i niejednokrotnie polała się krew, dlatego tak ważne jest, aby narzędzia używane przy pracy były sterylne.

10.     Jakie są według Pani najważniejsze potrzeby Klientów odwiedzających salony beauty?

Najważniejszą potrzebą klientki jest zrelaksowanie się, odetchnięcie od codziennych obowiązków i dopieszczenie. Każda kobieta lubi być obsłużona na najwyższym poziomie. Profesjonalna obsługa to podstawa. Właściciele salonów powinni pilnować terminów i godzin, a o spóźnieniu dawać wcześniej znać do salonu, smsem czy telefonicznie.

Duży wybór kolorów i efektów jest również ukłonem w stronę Klientek. Wszystkie najnowsze efekty i modne zdobienia sprawiają, że dany salon wie, co jest na czasie. Takie rzeczy wzbudzają zaufanie wśród Klientek i podnoszą prestiż salonu.

11.     W jaki sposób, według Pani właściciele salonów mogą sprostać oczekiwaniom swoich Klientów?

Słuchając, co mówią. Pytając na sam koniec czy Klientka jest zadowolona oraz czy jest coś, co należy poprawić. Właściciele powinni postawić szczególny nacisk na profesjonalną obsługę klienta i naukę od najlepszych salonów. Myślę, że tyle wystarczy.

12.     Nie raz wspominała Pani o naszej aplikacji w swoich postach na blogu. Za co najbardziej ceni Pani lavito?

Wspominam często, bo niejednokrotnie z niej korzystam. Kiedy jestem zajęta i potrzebuję umówić wizytę na już, cenię sobie możliwość rezerwacji wizyty przez internet lub wiadomości prywatne na facebooku. Jednak nie zawsze jest to takie proste, czasami trzeba długo czekać na odpowiedź lub zadzwonić do salonu.

Lubię widzieć, jak wygląda grafik i mieć wybór podczas rezerwacji wizyty. To wszystko znajduję w aplikacji lavito. Wszystko czarno na białym- salony, kalendarz i ceny. Lavito umożliwia rezerwację wizyty wtedy kiedy mam na to ochotę. Kiedy jadę komunikacją miejską umawiam zabieg przez lavito i  nikt dookoła nie wie, że akurat umówiłam się na paznokcie.

Fajnie też, że pojawiają się zniżki, rabaty jako zachęta do ponownych odwiedzin salonu. Niestety nie wszystkie salony je respektują. Byłoby idealnie, gdyby coraz więcej miejsc dołączało do aplikacji, bo jest to ułatwienie przede wszystkim dla Klientek salonu.

 

~ Agnieszka z lavito

Zobacz także

DO GÓRY
Serwis wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka plików cookie. OK
Spinner
Ładuję...
POBIERZ APLIKACJĘ ZA DARMO
UMAWIAJ SIĘ SZYBKO I WYGODNIE