Aplikacja lavito
4,5/5

Popularne salony:

Centrum Pielęgnacji PLMED - Kraków Stare Miasto

Centrum Pielęgnacji PLMED

Św Krzyża 19 lok. 8

Kraków Stare Miasto

Zarezerwuj teraz

Studio Urody Karmin - Kraków Prądnik Czerwony

Studio Urody Karmin

Sadowa 9

Kraków Prądnik Czerwony

Zarezerwuj teraz

SCM estetic - Kraków Grzegórzki

SCM estetic

Grzegórzecka 67C lok. U14

Kraków Grzegórzki

Zarezerwuj teraz

Przedwiosenny spadek formy – jak sobie z nim radzić?

Przedwiosenny spadek formy – jak sobie z nim radzić?

09-03-2017

Promienie słońca coraz częściej wychylają się zza chmur, a Ty zamiast cieszyć się piękną pogodą wciąż odczuwasz zmęczenie? Jesteś senna i brak Ci energii? Być może dopadło Cię przesilenie wiosenne. Czasem przez pierwsze tygodnie wiosny możemy czuć się trochę słabiej. Jak sobie z tym radzić i co zrobić, aby szybko poprawić swoje samopoczucie?

Dlaczego czujemy się gorzej?

Winowajcą mogą być charakterystyczne dla tej pory roku wahania ciśnienia oraz przemieszczanie się frontów atmosferycznych. Nasz organizm musi przyzwyczaić się do wyższej temperatury. Gospodarka hormonalna zaczyna pracować inaczej, zmienia się funkcjonowanie układu krążenia, tętno, co przekłada się na bóle mięśni i głowy, skoki ciśnienia. Co więcej, na nasz nastrój może mieć wpływ również zmiana czasu oraz pojawiające się w powietrzu pyłki kwitnących roślin i drzew, co może objawiać się alergią.

Przyjrzyj się swojej diecie

Kiedy brakuje nam żelaza, możemy czuć się zmęczeni, a gdy dostarczamy organizmowi za mało magnezu, możemy odczuwać rozdrażnienie i być mniej odporni na stres. Wzbogać swoją dietę o pestki dyni, kakao, kaszę gryczaną, orzechy laskowe, banany, natkę pietruszki, produkty zbożowe, otręby pszenne. Niekorzystnie wpływa na nas również brak potasu – osłabia on refleks mięśni. Potas znajdziemy w awokado, pomidorach, suszonych owocach. Pamiętaj, że to jak się odżywiasz, ma bardzo duży wpływ na samopoczucie.

Złap chwilę oddechu

To normalne, że z początkiem wiosny możesz odczuwać osłabienie, więc nie bierz na siebie za dużo. Staraj się każdego dnia znaleźć czas na odpoczynek oraz spać co najmniej 8 godzin na dobę. Zwolnij trochę tempo życia, a nawet weź kilka dni wolnego – z pewnością to pomoże odzyskać energię. Korzystaj ze słońca i staraj się jak najwięcej czasu spędzać na świeżym powietrzu. Czujesz się zestresowana i przepracowana? Spróbuj masażu albo wizyty w SPA i zadbaj o swój relaks.

Żyj aktywnie

Odpoczywać możesz także aktywnie i jest to wręcz wskazane. W końcu na dworze robi się cieplej. To doskonała okazja do długich spacerów oraz uprawiania sportu – rower, rolki, bieganie to tylko kilka przykładów aktywności, które możesz uprawiać na świeżym powietrzu. Kiedy pogoda jest gorsza, możesz wybrać się na basen lub siłownię.

Nie daj się przesileniu wiosennemu! Zadbaj o siebie i ciesz się piękną pogodą! :)

Zobacz także

DO GÓRY
Serwis wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka plików cookie. OK
Spinner
Ładuję...
POBIERZ APLIKACJĘ ZA DARMO
UMAWIAJ SIĘ SZYBKO I WYGODNIE