Aplikacja lavito
4,5/5

Popularne salony:

Centrum Urody Aleja Piękna - Warszawa Żoliborz

Centrum Urody Aleja Piękna

Wojska Polskiego 41 lok. 108/109

Warszawa Żoliborz

Zarezerwuj teraz

Therapea - Warszawa Ursus

Therapea

Rakietników 30 lok. 2

Warszawa Ursus

Zarezerwuj teraz

Salon Colette - Starowiślna - Kraków Stare Miasto

Salon Colette - Starowiślna

Starowiślna 64

Kraków Stare Miasto

Zarezerwuj teraz

Kobieciarnia - Poznań Stare Miasto

Kobieciarnia

oś. Jana III Sobieskiego 3 L

Poznań Stare Miasto

Zarezerwuj teraz

Pajączki na nogach – jak im zapobiegać?

Pajączki na nogach – jak im zapobiegać?

18-06-2015

Pajączkami nazywamy rozszerzone naczynka krwionośne. Często pojawiają się na nogach, w postaci sieci czerwonych, cienkich nitek. Nie wyglądają zbyt estetycznie, więc przez to niechętnie zakładamy krótkie szorty czy sukienki. Można jednak zapobiec ich powstawaniu, poprzez stosowanie odpowiedniej diety i rezygnację z niektórych czynników, które je powodują.

Co powinno znaleźć się w naszej diecie?

Przede wszystkim witamina C, ponieważ dzięki niej produkowany jest kolagen wysokiej jakości, stanowiący budulec ścian naczyń krwionośnych. Dzięki temu są one uszczelniane. Witaminę C znajdziemy w owocach i warzywach, takich jak truskawki, czarna poprzeczka, cytryna, pomarańcze, kalafior, szpinak, pomidory. Istotna jest również witamina E, chroniąca przed działaniem wolnych rodników, które uszkadzają ściany żył. Jej źródłem są oleje roślinne, mleko, migdały, orzechy, produkty zbożowe. Przeciwdziała im również witamina A oraz karotenoidy, których źródłem jest marchew, dynia, papryka, morele. Bardzo ważną rolę w naszej diecie pełnią także flawonoidy, będące antyoksydantami, które dodatkowo poprawiają napięcie ścian naczyń krwionośnych, zapobiegają zastojom krwi i zmniejszają prawdopodobieństwo powstawania pajączków. Znajdziemy je w owocach, warzywach i ziołach.

Co może sprzyjać rozszerzaniu się naczyń krwionośnych?

Sposób siedzenia, niektóre przyzwyczajenia, tryb życia – to wszystko wpływa na funkcjonowanie układu żylnego kończyn dolnych. Dobrze na nie wpływa odpoczynek z wysoko ułożonymi nogami. Starajmy się nie przebywać długo w pozycji siedzącej i stojącej, unikajmy zakładania nogi na nogę. Jak najrzadziej zakładajmy wysokie obcasy i nie nadużywajmy wizyt w saunie oraz solarium. Wskazana jest aktywność fizyczna, głównie pływanie i jazda na rowerze.

Zobacz także

DO GÓRY
Serwis wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka plików cookie. OK
Spinner
Ładuję...
POBIERZ APLIKACJĘ ZA DARMO
UMAWIAJ SIĘ SZYBKO I WYGODNIE