Aplikacja lavito
4,5/5

Popularne salony:

Centrum Urody Aleja Piękna - Warszawa Żoliborz

Centrum Urody Aleja Piękna

Wojska Polskiego 41 lok. 108/109

Warszawa Żoliborz

Zarezerwuj teraz

Kobieciarnia - Poznań Stare Miasto

Kobieciarnia

oś. Jana III Sobieskiego 3 L

Poznań Stare Miasto

Zarezerwuj teraz

Studio Urody MB - Warszawa Śródmieście

Studio Urody MB

Grzybowska 32

Warszawa Śródmieście

Zarezerwuj teraz

Moc witamin dla twoich włosów

Moc witamin dla twoich włosów

24-03-2016

Włosy, żeby mogły swobodnie rosnąć, jednocześnie będąc mocnymi i zdrowymi, potrzebują solidnej dawki witamin. Inaczej będą osłabione, cienkie i stracą swoją objętość. Jak je dostarczyć, aby włosy odwdzięczyły nam się sprężystością i naturalnym blaskiem?

Witamina A

Witamina A, inaczej retinol ma bardzo duże znaczenie – odpowiada za prawidłowy metabolizm komórek skóry, a także macierzy włosa. Niedobór powoduje jego osłabienie, łamliwość, zwiększa tendencje do wypadania. Końcówki stają się podatne na rozdwajanie. Jeśli chcemy mieć piękne włosy, musimy wprowadzić witaminę A do naszej diety. Znajdziemy ją w papryce, pomidorach, warzywach zielonolistnych, mleku, wątróbce, jajkach. Możemy ją również dostarczyć w inny sposób. Pomogą nam w tym maski na włosy z zastosowaniem tych składników.

Witaminy z grupy B

Nie może nam zabraknąć również witamin z grupy B. Ich niedobór może powodować nadmierne wypadanie włosów. Kwas pantotenowy, czyli witamina B5 przyczynia się do ich wzrostu i zapobiega siwieniu, a B6 i B12 pomagają w zachowaniu intensywnego koloru. Gdzie je znajdziemy? W mleku, jogurtach, brokułach, ziarnach słonecznika.

Witamina C

Witamina C zwana kwasem askorbinowym jest potrzebna włosom z tego względu, że wspomaga produkcję kolagenu. Jest on niezbędny, jeśli chcemy, aby były mocne, zdrowe i nie rozdwajały się. Znajdziemy ją głównie w owocach cytrusowych. Polecane są wcierki z wykorzystaniem soku z cytryny.

Witamina E

Jest niezbędna do prawidłowego wzrostu włosów. Poza tym sprawia, że są lśniące i chroni je przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Witaminę E znajdziemy w olejach tłoczonych na zimno m.in. kukurydzianym, dlatego warto stosować go bezpośrednio na włosy w formie maski. Źródłem tej witaminy są również pestki słonecznika, kiełki pszenicy, migdały, zielona rzepa.

Witamina H

Ostatnią witaminą, bez której nasze włosy nie mogą prawidłowo funkcjonować, jest witamina H. Odpowiada ona przede wszystkim za utrzymanie ich koloru – zapobiega siwieniu, a także jest lekarstwem na wypadanie włosów. Bogate w witaminę H są orzechy włoskie, migdały, szpinak, mąka sojowa.

Jeśli twoje włosy nie są w najlepszej kondycji, warto się zastanowić, czy tego przyczyną nie są niedobory witamin.

Zobacz także

DO GÓRY
Serwis wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka plików cookie. OK
Spinner
Ładuję...
POBIERZ APLIKACJĘ ZA DARMO
UMAWIAJ SIĘ SZYBKO I WYGODNIE