Aplikacja lavito
4,5/5

Popularne salony:

Centrum Urody Aleja Piękna - Warszawa Żoliborz

Centrum Urody Aleja Piękna

Wojska Polskiego 41 lok. 108/109

Warszawa Żoliborz

Zarezerwuj teraz

Salon Colette - Starowiślna - Kraków Stare Miasto

Salon Colette - Starowiślna

Starowiślna 64

Kraków Stare Miasto

Zarezerwuj teraz

Therapea - Warszawa Ursus

Therapea

Rakietników 30 lok. 2

Warszawa Ursus

Zarezerwuj teraz

Jak zapewnić sobie spokojny sen?

Jak zapewnić sobie spokojny sen?

26-08-2015

Sen jest nam niezbędny do prawidłowego funkcjonowania. Jego brak może mieć bardzo poważne konsekwencje zdrowotne. Kiedy się nie wysypiamy, nasz mózg gorzej pracuje, mamy złe samopoczucie, boli nas głowa i nie mamy energii do działania. Zdrowy sen zapewnia nam również piękny wygląd. Co zrobić w przypadku, gdy wydaje nam się, że śpimy odpowiednią ilość godzin, a wciąż czujemy się przemęczeni? Oto kilka wskazówek!

Ustal regularne godziny snu

Starajmy się chodzić spać wcześnie, koło godziny 22, ponieważ wtedy sen jest najbardziej wydajny. Jeśli nasza praca i obowiązki nam na to nie pozwalają, kładźmy się spać o tej samej porze każdego dnia. Wstawać też należy o stałych godzinach. Pamiętajmy, aby na sen poświęcić co najmniej 7-8 godzin.

Unikaj porannej drzemki

Nastawianie budzika wcześniej i drzemanie jeszcze przez kilkanaście minut nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ możemy czuć się jeszcze bardziej zmęczeni. Po za tym, nie chce nam się wtedy wstać! Starajmy się opuścić łóżko tuż po usłyszeniu sygnału budzika.

Dbaj o dietę

Dieta może bardzo wpłynąć na jakość naszego snu. Dbajmy o to, aby znalazły się w niej zdrowe i lekkostrawne produkty. Ważny jest przede wszystkim posiłek wieczorny. Nie powinien być tłusty i zawierać węglowodanów. Ostatni posiłek zjedzmy na 2-3 godziny przed snem. Nie należy również chodzić spać głodnym!

Śpij w wywietrzonym pomieszczeniu

Zbyt wysoka temperatura nie wpływa dobrze na nasz sen. Może sprawić, że obudzimy się zmęczeni, z bolącą głową. Na wieczór wietrzmy pomieszczenie, w którym śpimy.

Wygodne łóżko

Łóżko, na którym śpimy powinno być wyposażone w wygodny materac dopasowany do naszego kręgosłupa. Ważna jest również atmosfera, jaka panuje w sypialni. Ściany w niej powinny mieć jasne i delikatne kolory, takie jak ciepły beż, brzoskwinia czy biel.

Zrelaksuj się przed snem…

…lub wręcz przeciwnie – zmęcz! Aktywność fizyczna sprawia, że szybciej zapadniemy w sen. Ważne jest to, aby uspokoić swoje myśli i nie zadręczać się nimi na noc. Przed snem poczytajmy książkę lub obejrzyjmy ulubiony serial.

Zobacz także

DO GÓRY
Serwis wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka plików cookie. OK
Spinner
Ładuję...
POBIERZ APLIKACJĘ ZA DARMO
UMAWIAJ SIĘ SZYBKO I WYGODNIE